Liigu sisu juurde

õhtuks teed ja beseed

11/05/2010
by

Mul on külmkapis head talumuna, Raini maal vanaema naabrite juurest saab ning ma olen selle võimaluse eest neile ütlemata tänulik. Maalt munade kaasa ostmise populaarsus on kasvanud nii, et munad naabrile kätte ei jää :) pigem on inimesed järjekorras. Seoses munaga tuli mul täna besee isu, seda üle päris mitme aasta, besee söömist mäletan ülikooli esimeselt kursuslet, kust Viljandi Tähe poest minibeseesid sai ostetud ning isegi Ugala teatritoolis neid salamisi kotist õngitsetud.

Seega, kui beseed, siis beseed. Alusesks võtsin retsepti Nami-Namist, kuid tegin ühe väikese muutuse koostisosades. Beseeküpsised pranstuse moodi!

Beseesid võib valmistada kolmel moel: itaalia (kuum suhkrusiirup lisatakse munavalgevahule), prantsuse (peenike suhkur lisatakse jaokaupa munavalgevahule) ja šveitsi (suhkur ja munavalged kuumutatakse kuumaveevanni kohal, neid samal ajal vahustades).

 Nami-Nami

Siit siis retsept!

Koostis:

  • 3 munavalget
  • 175 g peeneteralist suhkrut (mul läks üle poole suhkrut ja teine pool tuhksuhkrut, kodus lihtsalt ei olnud muud)
  • kookoshelbeid (soovi korral)

Valmistamine:

  • Hästi puhtas kausis vahusta munavalgeid (algul aeglasemalt, siis kiiremini) seni, kuni munavalgesse sügavad visplivaod tekivad. Siis lisa vähehaaval suhkur, valgeid pidevalt edasi vahustades. (Soovi korral sega lõpus õrnalt juurde kookoshelbeid). Munad võiks olla otse külmkapist ning kauss ka pigem jahe.
  • Kui suhkur on lisatud ja munavalgevaht tugev ja läikiv, siis tõsta supilusikaga või tordipritsiga küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile umbes 3-4 cm mütsikesed.
  • Küpseta 110kraadises ahjus umbes 60 minutit, kuni munavalged on pealt kuivad ja seest enam-vähem kuivad.
  • Tõsta ahjust välja ja lase küpsetuspaberil täielikult jahtuda. Alles siis tõsta ettevaatlikult serveerimisalusele või õhukindlasse karpi.

Ma ei ole loomulikult mingi muna vahustamise ekspert, biskviittainast ei armasta ning enamuse koogiretseptidest saan miksrita hakkama ning ma lisasin kookoshelbed vahustades, mitte ei seganud neid juurde. Nagu näha ma ei armasta retsepte ka lugeda.

Teeks kasutasin eelmise kevade ja suve nurmenukke ja piparmünti, esimesed pidid oma õisi juba maast välja pistma ehk varsti saab taas korjele minna.

4 kommentaari leave one →
  1. Ann permalink
    12/05/2010 13:16

    Mmmmmm….. On neid veel alles :P Minu lemmikud ka! Tegin ise ka paar kuud tagasi, siis seest ei kuivanud korralikult ära, aga head ikka.

  2. Kiku permalink
    12/05/2010 13:27

    pole suurem besee sõber, aga see tundub niiii nummi ja isuäratav!

  3. 12/05/2010 14:03

    Ann, õige besee ongi seest selline mõnudalt vahukommine. Isegi, Rain, kes beseed ei armasta arvas, et need on küll head, nii, et Kiku järgmine kord siis :)

Trackbacks

  1. kes varastas jõehobu? » hommikupoolik

Lisa kommentaar