Skip to content

Minu leivategemised…

20/01/2009
by

Varem on siin Liina usinalt õpetussõnu jaganud ja ma olen siis ka üritanud. Siiani pole ühegi tulemusega täiesti rahul, kolm korda olen proovinud!

Esimene kord oli muidugi kõige põnevam. Ikkagi minu esimene leib… Tegemisel sai nalja loomulikult ka. Ma nimelt panin kördi hapnemiseks isa lemmik tooli peale. Oli küll majapidamise suurim kauss, aga isa suutis sinna sisse istuda enne kui ma karjatada jõudsin. Õnneks oli kördil kile (ainus kord siiani) ja kaotused ei olnud suured. Paraku esimesel korral oli tainast liiga palju mu vormi (vaatamata sellele, et tegu oli hiiglasliku vormiga, sest Pärnus ei olnud pisemaid saada!) jaoks ja tainas kerkis sealt välja. Maitse oli super! Terve suguvõsa otsustas leiba ise tegama hakata. Siiani aga pole sellest midagi kuulda olnud.

Teine kord tegin leiba juba väikesema koguse. Vormi mahtus ilusasti, aga rosinad ei ole leiva jaoks ikka parim lisand. Tädimees mäletas, et vat rosina leib on see parim! Ei osanud midagi arvata. Tegin. Selgus, et ei ole ikka minu maitse. Samas see ei ole üllatav. Poest eelistan ikka vaid musta leiba osta. Ka puuviljaleiva ja seemnetega leiva teost olen seetõttu hoidnud. Ei pane just neelatama. Mulle meeldib tavaline leib. Krõbeda koorikuga. Soojalt. Lisaks oli tegu hiilgasliku leivaga. Siiani on saada :D

Kolmas kord oli tainast liiga vähe 2 vormi jaoks (ma leidsin lõpuks poe, kus müüdi normaalse suurusega vorme). Loomulikult sellest ei olnud abi ka küpsetamisel, nimelt suutsin esimest korda leivad ära kõrvetada. Kuigi ahju temperatuur oli madalamaks keeratud ja lühendasin korralikult küpsemisaega. Jube krobelised on nad ka seekord…

Ma ei anna alla! Ma proovin veel. Kunagi peab see ka minul õnnestuma!

One Comment leave one →
  1. 21/01/2009 20:20

    :) Ma ise ei ole enam puuvilju ja rosinaid pannud aga seemneid küll, neid ma armastan, seemneleiba ostan poest isegi hea meelega. Kristi oli proovinud küüsaluguga, see on ka hea, eriti minu puhul kes ARMASTAB küüsaluku! Nele tegi ka täna oma esimesed leivad :)

Lisa kommentaar

