Skip to content

Naan

21/01/2009
by
Jõudsin lõpuks naanini, aega võttis, sest spetsiifilist maitseainet on leida (vähemalt minu otsingute andmetel) ainult piprapoes. Minu naan on pärit Anni Arro kokaraamatust, kuigi natuke teistsuguseid on olemas nii Nami-Namis, kui ka mujal veebis. Naan on pärit Indiast, tekstuurilt pehme ja mahlane sai, Eestis nimetatakse ka jogurtileivaks.

Koostis

210 ml vett
1 sl suhkrut
30 g kuivpärmi
500 g jahu
1 sl soola
5 sl maitsestamata jogurtit
2 sl sulatatud võid
1 sl jahvatatud vürtsköömneid (Jeera) (nimetatakse ka juustuköömneteks)
oliiviõli (saia pinna määrimiseks)
meresoolahelbeid (mina sain Piprapoest soolahelbeid)

Valmistamine

Valmistamiseks sulata kausis pärm, suhkur ja pool veest. Sega läbi ja jäta 15 minutiks seisma (pärm peab hakkama vahutama). Samal ajal sulata või koos vürtsköömnepulbriga. Lisa kõik ülejäänud ained (ka sulatatud või ning teine pool veest) ja sõtku tainas. Kui tainas jääb liiga kleepuv, lisa veel jahu. Jäta tainapäts niiske rätiku alla sooja kohta 1,5 tunniks kerkima.

 pärm ja või

 

img_1241

Kui kerkimisaeg on läbi, kuumuta ahi 230 kraadini. Sõtku tainas läbi, vormi lapikud saiapätsid ja aseta küpsetuspulbrigapaberiga kaetud ahjuplaadile. Lase pätsikestel veel 5 min kerkida. Pintselda saiakeste pind oliiviõliga ja puista üle (mere)soolahelvestega. Küpseta ahjus 10-15 (mul läks isegi 20) minutit ja serveeri soojalt, ning Anni Arro soovitusel koos hummusega, ka viimase tegemise õpetus on raamatus olemas aga ma ei ole hernesõber ning hummus on minu jaoks liialt hernene, seega mina seda ei teinud. Soolahelbeid sai minul ka peale liiga palju, kuid muidu oli sai, sellise teistmoodi kõrvalmaitsega, kõrvale hammustasime kodutehtud suitsuvorsti ning lõpus kastsin saia ka karrikastme sisse (Heinz) aga ka soe sai paljalt on imehea.

enne-p

Retsept on pärit Anni Arro kokaraamatust “Salatid, pirukad, suupisted”  lk. 36. 

6 kommentaari leave one →
  1. karin permalink*
    24/01/2009 15:55

    Ma avastasin täna Tartu turul kolades, et ka seal on Piprapood! :) Vürtsköömneid oli, aga soolahelbeid ei olnud. Keegi polevat varem nende vastu huvi tundnud. Loodan, et nüüd tellitakse!

  2. 25/01/2009 16:21

    :P nu minu pärast võin peale riputada natuke meresoola :D jämedat aga seda siis natuke, sool on sool :)

  3. Karin permalink*
    31/01/2009 21:00

    Leidsin koha, kus saab toiduvalmistamist videona vaadata ja seal on Naan võrdlemisi pop … http://www.videojug.com/film/how-to-make-naan-bread
    Õigemini arutelu kas antud juhul on tegu Naaniga või millegi muuga … Hea, et ma maalaps ja ei saa aru millest nad räägivad ;)

  4. 05/02/2009 18:09

    :) minu naan siin on väga eestipärane, ma lõpuni ei jõudnudki vaadata seda videot.

Trackbacks

  1. pühapäevaõhtused pätsikesed röstitud küüsalugu ja kõrvitsaseemnetega « kook|köök
  2. pühapäevaõhtused pätsikesed röstitud küüsalugu ja kõrvitsaseemnetega « kook|köök

Lisa kommentaar

