Skip to content

Suvikõrvitsa tuunikala vorm ja vahemerepirukas

15/06/2009
by

Varasemalt kirjutasin oma kokkamisi ühte teise kohta, leidsin sealt midagi, mis kannatab ka siia üle tuua:

14.august 2008
Ma ei saa öelda, et ma köögi pliidi ees jänni jääks (kes ikka kiidab, kui mitte ise) ja seetõttu panen siia ühe idee, mis mul eile ahjuvormi tehes tuli – SUVIKÕRVITSA TUUNIKALA VORM.

vormKülmkapis oli palju tuunikala ning suvikõrvitsat, seega tuli midagi nendega ette võtta. Meil on viimasel ajal pidevatl tuunikala isu – Kreeka on süüdi. Vormi tegemiseks kasutan ma tavalist klaasist koogivormi :) ning seega eriti palju kihte sinna ei mahu aga tagasi siis minu suvikõrvitsa/tuunikala vormi juurde: keetsin kartulid, vaja neist läks ainult kahte suuremat, viilutasin ja laotasin vormi põhja. Suvikõrvitsa (sellise parjalat suure) tükeldasin ning hautasin pannil koos sibulaga (2 suurt – mulle väga maitseb sibul), maitsestasin soola, pipra, karri ning kuivatatud basiilikuga ning teiseks kihiks siis see segu. Järgmisena tuunikala (vees) ja natuke riivitud juustu, siis taas sibul ja suvikõrvits. Nämma.
Peale laotasin viilutatud tomatit ning tükeldatud oliivid, peale valasin muna ning piima segu (maitsestatud soola ning pipraga – vähesel määral), siis veel kuivatatud basiilikut ning riivjuustu vastavalt maitsele (meile juust maitseb). Ahi u 200 kraadi juurde ning vorm ahju, kuni juust on pealt mõnusalt pruuniks muutunud. Ma ise olen väga rahul, see on üks parimaid vorme, mis mul kunagi õnnestunud on!

Ideed ammutasin väga maitsvast vahemere pirukast, mille leidsin nami-namist aga mis ka minu riiulis oleva kokaraamatu “100 pirukat” sees on. Muide, ma olen vist seda kokaraamatut kõige enam kasutanud.

 VAHEMERE PIRUKAS

pirukas

Põhi: 100 g võid, 3 dl nisujahu, 1 tl soola, 2 sl külma vett
Täidis: 2 sl õli, 3 küünt küüslauku, 1 suurt sibulat, 1 veega tuunikalakonservi, 0.5 tl soola, 0.25 tl musta pipart, 2 tl kuivatatud basiilikut, 3 kuni 4 tomatit, 10 kuni 12 tk oliive, 0.5 dl riivitud juustu
Peale: 2 dl 10% rõõska koort, 2 muna, 0.5 tl soola, 0.25 tl musta pipart, 0.5 dl riivitud juustu

Valmistamine:
Sega omavahel või ja jahu, lisa vesi ja sool ning sega kiiresti tainaks. Suru tainas 26 cm läbimõõduga võitatud vormi põhja ja äärtele ning eelküpseta 225-kraadises ahjus 10 minutit.
Haki sibul ja purusta küüslauk ning kuumuta õlis. Lisa kurnatud tuunikala, maitsesta soola, pipra ja 1 tl basiilikuga. Kalla segu eelküpsetatud tainale. Viiluta või tükelda tomatid ja oliivid ning lao kalasegule. Puista peale ülejäänud basiilik ja riivjuust. Sega koor, munad, sool ja pipar ning kalla segu täidisele. Puista peale ülejäänud juust ning küpseta 225kraadises ahjus 30 minutit.

No comments yet

Lisa kommentaar

