Skip to content

Magushapu sibulakaste

06/09/2009
by

Ma armastan sibulat, mitte just nii palju kui küüsaluku aga olen neisse tugevalt kiindunud. Minu sibulad tulevad ema aiast, sellised mõnusalt suured. Varasmelat lõikas sibulaid Rain aga mu silmad hakkavad visrt nüüd harjuma või ei aja ema sibulasort väga nutma. Sibulakastet olen teinud juba korduvalt, ühekorra lihtsalt selleks, et midagi mud peale hakklihakastme teha, nüüd aga tavaliselt siis, kui on kastet vaja aga kodus ei leidu hapukoort (ema õpetas mind hapukoorega kastet tegema ning piimakastmest ei taha ma kuuldagi).

Sibulakaste

Retsept leitud raamatust “Kiired argiroad”.

3 suuremat sibulat, 2 sl õli+2 sl vett, 2 sl fariinisuhkrut, 1 sl jahu, 2,5 dl kuuma vett, 1-2 sl punast veiniäädikat, 1 tume veiselihapuljongi kuubik või 2-3 sl tumedat sojakastet, 0,5 tl purustatud musta pipart

Valmista kastmevedelik kuumast vees ja puljongikuubikust (või sojakastemest). Tükelda sibul (tükkide suurus oleneb küll puhtalt sinu eelistustest) ning kuumuta neid koos suhkruga õli ja vee segus keskmisel kuumusel pidevalt segades mõned minutid ehk kuni vesi aurustub. Raputa kohe pannile jahu ja sega läbi ning lisa väheaaval, peene nirena, liha(soja)leem, kastet samal ajal segades. Lisa ka äädikas ja pipar ning lase vaikselt 7-8 min haududa. Vajadusel võid lisada soola, kuid mina seda veel teinud ei ole.

Meile pandi maalt kaasa küpsetatud liha ja just võetud kartuleid, ja see kaste oli kui täpp i-le. :)

Head isu!

4 kommentaari leave one →
  1. Karin permalink*
    11/09/2009 21:55

    Räägitakse, et sibula koorimiseks pisaravabalt tuleb nuga sooja veega üle loputada… Ma ei tea, kas asi on sibulas, aga see üks kord, mis mul meeles nii teha oli, asi töötas :)

  2. tuna permalink
    20/09/2009 17:18

    Ma olen kuulnud, et just külm vesi aitavat:p Ise pole katsetanud.

  3. 20/09/2009 19:41

    Ma olen kuulnud, et vesi aitab :) Päriselt ka!

  4. 10/12/2009 12:12

    Tagasisdena olen saanud sellele retseptile täiendust, ehk Kadi pani sisse hapukoort! Pidi mõnusalt kreemjaks tegema :)

Lisa kommentaar

