Skip to content

sünnipäevalaud

27/09/2009
by

Mu kaasa saab 30 ning eile tähistasime selle ümmarguse numbri tulemist tema perekonna seltsis. Lubasin pidulaua teha ning tegin ka. Juubilar ise soovis rosoljet, täidetud mune, singirulle, kapsapirukat ja leiba ning traditsiooniliselt “suve” viimast grilli ehk toorvorste ja kana poest ning sibula ja tomati viile (serveeritud pipraga, vaheludmisi).

2009_09_261

Aga midagi magusta ka. Vaatasin neid soove ja kui juba soovidega lapsepõlve läksime siis ei jää midagi muud üle, kui juurde teha üks kringel. Mõeldud, tehtud. Varem ma seda teinud ei ole, ma ei ole isegi näinud kuidas kringlit tehakse, sest meie kodus peljati seda liiga keeruliseks.

2009_09_26

Küsisin kringli valmistamise nippe sõbrannade käest, kes sellega lähemalt kokku puutunud aga alusretseptiks leidsin suus sulava kringli Elviinalt.

Tainas: 650 g jahu, 200 g võid, 2-3 sp suhkrut, 4 muna, 50 g pärmi, 1 klaas piima, 0,5 tl soola

Täidis: 150-200 g võid, rosinaid, riivitud apelsini koort, (Mare) kirsimoosi, kookoshelbeid, kaneeli ja suhkru segu

Jahu ja peenestatud või segada. Pärm teha suhkruga vedeleks ning segada soojendatud piimaga (lasta natuke seista). Munad kloppida lahti ning siis segada koos pärmipiimaga jahule. Seejärel aseta tainas sooja kohta kerkima, mida kauem seda parem. Hiljem jagada tainas kolme ossa. Võtta üks osa tullida lahti, peale laotada kokku segatud täidise ained ning siis keerata rulli. Sama korrata teiste taina osadega. Kolmest rullist vormida palmik, määrida pealt võiga  ning küpsetada ahjus 180 kraadises kuumuses nii kaua kuni kringel on pealt pruun ja tundub, et valmis :)

Esimese palmikuga jännates lubasin ma, et ma ei tee seda enam mitte kunagi! Kõik oli vale ning mina olin jahune ning tainas kleepus rulli külge ning tõsta ka ei saanud (loe: liiga palju täidist). Teine läks juba paremini, rohkem jahu oli seal kus pidi ning kleepumisest ei olnud enam juttugi. Vea tegin ka palmiku tegemisel, sest minu palmik sai liiga suur, oleks pidanud neid venitama jm trikke tegema. Igatahes ei ole mul olemas pilti valmis tervest kringlist, sest see oleks võinud kanditeerida auhinnale “maailma kõige koledam kringel”, kuid sööjad ei öelnud hiljem mitte ühtegi halba sõna ehk kunagi võib tõesti veel proovida.

No comments yet

Lisa kommentaar

