Skip to content

Õunakook munaga

08/11/2009
by

munaneõunakook

Vahepeal oli mul kodu palju õunu ning tänu koolivaheajale natuke pikemad hommikud ja just ühel sellisel kodutööpäeval tegin mõtlemisvõime suurendamiseks ennelõunal õunakooki, mille retsepti leidsin Anni Arro “Sepamaa taluköök” kokaraamatust leheküljelt 150.

  • 250 g muretainast (selle võid poest osta või ise valmistada http://www.toidutare.ee/aabits.php?id=380)
  • 1 kausitäis (u 1 kg) õunu
  • 1 muna
  • 4 munakollast
  • 3 sl pruuni suhkrut  – mina asendasin selle puudumisel fariinsuhkruga, nämma
  • 1 sl vanillisuhkrut (mitte vanilliini)
  • 250 ml vahukoort
  • 1 sl kaneeli

Koogi valmistamiseks kuumuta ahi 200 kraadini. Määri vorm võiga ja suru tainas vormi. Äärista servad hõbepaberiga ja küpseta põhi 200-kraadises ahjus kuldseks. Samal ajal koori ja puhasta õunad ning lõika sektoriteks. Vispelda kokku muna, munakollased ja suhkur. Lisa vahukoor ja vanillsuhkur ning sega. Aseta õunad koogiõhjale ja pusta üle kaneeliga ning vala peale muna-kooresegu. Küpseta 200-kraadises ahjus umbes 30 min (klaasist vormis u 5-10 kauem) ehk kuni muna on hüübinud. Serveerida võid koos vanillikastmega või jäätisega, kuid võid ka lihtsalt nautida.

Mina tegin muretaigna ka ise. Jep, kuigi toidutaret lugedes tundus, et see tõeline keemia. Varem ma ei olegi seda tähele pannud ning mu muretaigen on siis kindlasti ka hoopis teistsugune, kui peaks. Mina tegin nn. kiirmuretaigna ning mu näpud ei olnud ka üldse külmad (vt. linki muretaigna taga, koostiosades)

Nämma!

 

No comments yet

Lisa kommentaar

