Skip to content

Tatrapudru päikesekuivatatud tomatite, salaami ning rukolaga

06/12/2009
by

Rain armastab tatart, minu tunded aga selle teravilja suhtes on olnud pigem vastupidised. Kodus ei ole ema mulle kunagi tatart valmistanud, sel lihtsal põhjusel, et talle endale see ei maitse ning minagi arvasin ema eeskujul sama. Viimaste aastate jooksul olen õppinud seda sööma, kuigi armastusest on asi veel kaugel. Koolis töötades on see nagu aamen kirikus, et esmaspäeviti on tatar ja makaron. Kuna ma seisnud makaronidest lugu ei pea siis eelistan tatart.

Just minu mineviku pärast tatraga ning sellega, et ma seda nii või naa korra nädalas söön ei ole tatar meie köögis tihe külaline ja kui on, siis valmib ta Raini käe läbi. Täna aga tegin ise, sest leidsin kokaraamatuid lehitsedes tatrapudru retsepti ahjus (või päikesekuivatatud) tomatite, salaami ning rukolaga, autoriks Anni Arro. Egas siis midagi, tegin elus esimest korda tatart: 

  • 2 klaasi tatart
  • 3 küüslauguküünt
  • 1 sibul
  • 100 g viilutatud salaamit
  • 2-3 peekoniviilu
  • 3 sl ahjus ( või päikese käes)  kuivatatud tomateid
  • peotäis rukolat
  • 10 basiilikulehte
  • soola, pipart

Prae tatar pannil õli kergelt läbi. Tark on ka tatar enne praadimist vee all ära loputada. Seejärel  pane tatar potti ja keeda rohke veega parajalt krõmpsuks ja parajalt pehmeks (al dente), nii umber 3-4 min. Pruunista õlis viilutatud sibul, hakitud küüsaluk, õhukesed salaamiviilud j paar peekoniviilu. Viimaseid võid soovi korral samuti hakkida. Lisa keedetud ja kurnatud tatar, sega kõik läbi ja prae minutike. Lisa ahjus kuivatatud tomatid, rukola ja basiilik. Maitsesta soola ja pipraga ning serveeri kohe.

Anni ütleb, et see kogus on kahele aga kas minu klaas oli ülisuur või polnud me kõhud tühjad aga sellest oleks vabalt söönuks saanud 4 inimest ja tõenäoliselt oleks midagi järgigi jäänud.

Mulle maitses, isegi väga ning just tatra eelneva praadimise tõttu tuli tatar mõnusalt sõmer. Loomulikult on siin aga üks AGA, tatar on väga kasulik, kuid pannil tekkiv väga kõrge temperatuur hävitab suure osa tatra väärtustest. Seega võid soovi korral selle etapi ka vahele jätta. Vatupideselt minu soovile ei õnnestunud mul aga näiteks ühtegi koostisosa vältida, kuigi ma väga peekoni ja salaami sõber ei ole.Panin aga vastupidiselt Raini soovile natuke suurema koguse päikesekuivatatud tomateid sisse. Kõik olid rahul.

4 kommentaari leave one →
  1. 10/12/2009 19:55

    Piparkoogi maja teemadel: molemad on hammastavalt ilusalt. Pean ennast tugevaks harju keskmiseks kokanduse alal aga olen viiiiiilets piparkoogimajanduses ja eriti kaunistamsies. Mis seda icing’ut sa kasutasid, naed nuud ei tule eesti k meelde. Glasuur! Mis seal sees tapselt?

    Aitah!

  2. 10/12/2009 21:34

    Glasuuriks kasutasin poest ostetud glasuuri :) Ma ei ole ise veel tahtnud sellega mäkerdada.

  3. Tuula permalink
    03/01/2010 17:51

    Sellest on vist saamas minu uus lemmik-söök. Täna tegin jälle ja ei suutnud söömist lõpetada :D

  4. 03/01/2010 18:05

    Tuulike, nii armas. Ma ju tean, kuidas sa enne tatart peaaegu üldse söönud ei olnud. :D

Lisa kommentaar

