Skip to content

jõulukingitus endale ja leivale

19/12/2009
by

Eelmisel nädalavahetusel viis meid lumi tee Raplamaale. Oli ilus, karge ning päiksepaisteline ilm ehk ideaalne väikeseks väljasõiduks Tallinnast. Läksime jõulu asju jahtima, nimelt oli mul saada 60 vana jõuluehet aga tee viis meid ringiga ning meelega ka Atla mõisa värava taha. Oleme seal suvit ka enne käinud, kuid seekord oli mõte kindel, et vaja minna Mõisakeraamika sünnikohta ühte kindlat kinki varuma, enne olime kodulehelt välja vaadanud ning idee saime muide ETV saatest “Sõida Maale”, kus Atla mõisa pererahvast ning tegevusi tutvustati. Midagi nii minule…

Helistamse peale tuli jahedasse müügiruumi meile armas vanatädi kaupa näitama, oma kingikoti kauba saime kohe kätte, sest teadsime mille peale me sinna läksime. Eks natuke sobitamist oli, tegemist on ju siiski käsitööga aga seda kõike kirjutan ma siin sellepärast, et kuigi ma unistan Iittala Satumetsä serviisist ei ole leivateoks mitte midagi paremat, kui suur savikauss ning savist leivavormid. Kinkisingi endale jõuluks ühe mõnusalt suure kausi ning ühe leivavormi, et viimast katsetada. Aga ma olen nii rahul, tõsiselt, eks see savivorm püsib ühtlasemalt soe ja leib tuli hea, ai kui hea ning ilus.

Leivaküpsetamisest : olen leidnud omad nipid, kuidas mina leiba teen. Aasta aega tagasi sain retsepti, kuid nüüd ei riputa enam peale jahu vaid panen seesamiseemenid. Sisse panen seda mida on, alates singist kuni aprikoosideni. Kuid peale 45 min ahjus tõstan vormid hetkeks välja kastan natuke ning katan pealt fooliumiga, siis ahju tagasi 55-60 minutit. Foolium ei lase leivakoorikul liiga krõbedaks küpseda, jääb just parajalt mõnus ning pehme, samas ka see hea koorik on olemas. Nii palju, kui on leivategijad (ja neid on palju!) on retsepte ja tegmise viise, saates “Sõida Maale” tehakse ka hetkel leiba – meega :)

5 kommentaari leave one →
  1. kriku permalink
    19/12/2009 15:42

    ilus vorm ja oi kui ahvatlev leib! nämm

  2. 19/12/2009 16:21

    oi, tänud :)

  3. karin permalink*
    20/12/2009 16:58

    Lahe!

  4. 25/12/2009 10:04

    Ma kinkisin ka endale eile kaks leivavormi (nägin neid Viimsi Marketi 2. korrusel). Nüüd natuke mõtlen, et oleks ikka seda savikaussi ka vaja – ja kolmandat vormigi, sest mu senised kaks leivavormi on olnud suuremad, kui need Mõisakeraamika vormid…
    Kas Sul on kaanega savikauss või ilma?

  5. 25/12/2009 22:17

    Ilma kaaneta suur savikauss. Mõnusalt suur segamiseks :) Kiidan iga kord. Minu leivavormid olid varem sama suured, et kolm leiba olen alati teinud, nii, et tahaks ka ise kahte vormi veel. Hetkel teen ühe leiva liitrises keeksivormis, teise silikoonvormis ja kolmanda savivormis :D

Lisa kommentaar

