Skip to content

Jäätis vol. 1

30/12/2009
by

Ma olen ammu unistanud jäätise tegemisest ja mõelnud isegi jäätisemasina ostmisele… Õnneks on erinevates blogides kolades silma jäänud, et jäätisemasin on suhteliselt ebavajalik masin ja tegelikult pole seda mõtet soetada. Või noh kas päris nii karmilt, aga … saab ka ilma. Retsepti võtsin siit. Paraku maal olles ei või kunagi kindel olla, et kõik vajalik olemas… Ma siis asendasin laimimahla sidrunimahlaga ja münt mulle ei meeldi (see hakkimise osa … ma ei suuda nii pisikeseks hakkida, et naudiksin hiljem söömist) ja seega selle jätsin ka välja …

Koostis:

  • 400 ml vahukoort;
  • 1 purk magusat kondenspiima (Kui väga-väga magusat ei armasta, siis seda kogust tuleks vähendada või siis vahukoore osa suurendada);
  • 50 ml sidrunimahla (Seda osa peaks suurendama kui meeldib hapukas jäätis. Algselt lisades tundus segu juba päris hapu, aga … hiljem kondenspiim hävitas selle oma magususega).

Tegutse:

  • Vahusta koor pehmeks vahukooreks.
  • Sega hulka toasoe kondenspiim ja vahusta korra veel läbi.
  • Lisa sidrunimahl.
  • Vala segud madalatesse ja laiadesse anumatesse, siis külmub jäätis kiiremini ja ühtlasemalt.
  • Jääkristallide tekke vältimiseks tuleb segu segada. Targemad on öelnud, et piisav on 3 korda:
  1. tunni pärast mikseriga,
  2. pool tundi hiljem kahvliga
  3. ja veel poole tunni pärast kahvliga.
  • Lase lõplikult külmuda.

Söömisel tasub kasutada lisandeid… Ideaalselt sobivad hapud marjad-moosid, muidu on asi liiga lääge…

4 kommentaari leave one →
  1. 30/12/2009 14:02

    Heipa, oskad sinagi :) Kondentspiima jäätis peaks Maru kokaraamatus ka olema. Keegi tuttav tegi ja kiitis!

  2. 30/12/2009 14:19

    http://naistemaailm.ee/?art_magaz=8&id=10649&k=1 seal peaks see vist viimane retsept olema

  3. Karin permalink*
    30/12/2009 20:26

    Ei oska ma midagi … Aga ma vaatasin, et ma ei ole juba mitu aega midagi teinud ja peaks ka endast märku andma :D

  4. 30/12/2009 22:47

    osakd, oskad. :)

    Muide, ajasid mulle jäätisetegemise isu peale…

Lisa kommentaar

