Skip to content

Jõulukala

01/01/2010
by

Mulle väga maitseb kala, kuid selle valmistamises olen ma koba ning olen sellest teemast austusega eemale hoidnud. Kuid vana-aasta õhtu tahtis saada midagi peale liha, süldi ja hapukapsa. Meie laud ootas lõhet. Leidsin eelmise aasta Rimi ajakirjast (teate, küll seda odavat reklaam-kokaajakirja) retsepti krõbekattega jõulukalale. Minul jäi krõbedusest rohkem kui vajaka, kuid siiski  oli maitsev ja teistmoodi. Kuna mul pähkleid kodus ei olnud siis need jätin ka välja ning allolevas retsptis te neid ei leia (originaal retsepti leiad eespoolt lingi alt).

  • 1 kg forelli, lõhet või muud meelepärast kalafileed
  • 2 sl mett
  • 2 sl mahedamat sinepit
  • 1 sidruni riivitud koor
  • tilli
  • soola
  • peotäis( kuivatatud) jõhvikaid

Sega sinep ja mesi pastaks ning lisa riivitud sidrunikoor. Määri segu ühtlaselt kalale ja aseta see 160kraadisesse ahju küpsema.  Küpseta kala kokku u 30 minutit või kuni kala on seest parajalt küps. Ahjust välja võttes kaunista jõhvikatega. Ma mässisn kalaümber hõbepaberi, et hea ja parem minema ei voolaks, kuid võib olla ei oleks pidanud seda tegema ning oleks kalast ka krõbekala saanud. Originaal retseptile lisasin soola, sest muidu oleks see üsna mage tulud, nimelt oli mul ikka väga mahe sinep.

Nämm….

2 kommentaari leave one →
  1. Karin permalink*
    02/01/2010 13:41

    Teie uusaastalaud näeb vapustav välja … Tuleb tunnistada, et minu kala on viimasel ajal ainult soola-pipra-sidruniga maitsestatud. Peaks ka midagi uut proovima!

  2. 02/01/2010 14:34

    Raini variant kalast on ka see aga tahtsin midagi uut aga tingimused olid, et siis pean ise tegema :D Leidisn teisigi häid ideid aga see tundus kõige huvitavam.

Lisa kommentaar

