Skip to content

Vabariigi aastapäeva lauast

28/02/2010
by

Tere taas! Siin on pikemat aega vaikus olnud ja ülla-ülla sel nädalal juba kolmas postitus. Tänud Karinile, kes taas selle koha siin meelde tuletas. Süüa olen ma teinud, kuid ei midagi põnevat, pigem tavalist mida ei ole tihanud üles pildistadagi. Tegelet, eks ma mõned pildid ka vahepeal tegin aga kes teab kus need retseptid, pildid ja ideed nüüd on…

Viimane suurem söögitegu leidis aset 24. veebruaril, kus tähistasime vabariigi aastapäeva (sellest lipud) ja tagasihoidlikult ka minu vanemaks saamist. Olin just palavikust jagu saanud, seega midagi märkimisväärset ei suutnud ega tahtnud ette võtta. Midagi lihtsat, mis ei võta palju aega oli mul tol päeval märksõnaks.

Nii leidiski lauale tee kiluampsu muster (vt eelmist postitust), Kauksi Ülle Seto trühvlid (seekord kondentspiimaga), soolalõhesaiad, Vändra juust ja tatrasalat.

SOOLALÕHE

Pean kohe ära mainima, et ma ei ole mingi kala ekspert. Kaugel sellest. Lõhe fileeris mul ära mul vend, keda ma eelneval nädalavahetusel õnnestus külastada ning kõik targad rääkisid lõhe soolamisel sellest, et nahk peaks küljes olema. Njaa. Mul ei olnud ning tegin siis nii:

  • katsin filee mõlemalt poolt jämedama soolaga
  • raputasin üleliigse maha
  • katsin kõrgema äärega klaasnõu tilliga ning sinna peale siis fileed
  • nende peale ka till
  • toidukile peale ning külmkappi
  • järgmisel päeval keerasin fileesid

Minule meeldis ehk päris ok tulid väljad. Ära igatahes söödi.

TATRASALAT

Tatrasalati retsepti sain kunagi Kairi käest aga ega see mul täpselt meeles enam ei ole. Mäletan vaid tatart, suitsuvorsti ja ananassi (mis seekord käiku ei läinud, sest Rain tõi poest virsikuid). Salat ise on äärmiselt lihtne, nimelt on sul vaja:

  • tatart (keeda ära ka)
  • suitsuvorsti
  • hapukurki
  • natuke värsket ka
  • majoneesi
  • hapukoort
  • kirsstomateid
  • vutimune

Tatar sega ära hakitud kurkide ning suitsuvorstiga, lisa maitse järgi soola, pipart, hapukoort, majoneesi. Viimast kahte pigem vähem kui rohkem. Peale pane poolitatud kirsstomatid ning keedetud poolikud vutimunad. Suure spinati fännina lisasin ma loomulikult nii salatisse, kui ka kaunistuseks spinati lehti.

VÄNDRA JUUSTUD

Ikka kodumaist. Erinevad Vändra mozzarellad sid lihtsalt kaussi koos kirsstomati ja basiilikuga, kuid eesti juustu lõikas Rain kuubikuteks, lisas natuke oliiviõli ning lihaüldmaitseinet kõige vähem, kuid kõige rohkem bbq suitsumaitseinet ning kuivatatud tilli segu (selle me tõime küll Neitsisaartelt, kuid arvan, et puhas kuivatet till sobib ka). Nii lihtne see oligi. Ja nii hea, et pidi vahepeal juurde tegema.

No comments yet

Lisa kommentaar

