Skip to content

Kartulipudru teeb komplimendi seentele ja ubadele

24/08/2010
by

 

Mu ema ei armasta söögi tegemist, ise ta väidab, et ei taha ega oska ka, aga on paar toitu mille järele mu suu vett jookseb ning mida ma ikka ja jälle emal teha palun (eriti kui olen saabunud pikemalt reisilt). Kartulipudru ning kartulisalat jagavad esikohta, lisaks teeb mu emme ülihead borši. Kartulisalati olen ise ka käppa saanud, kuid kartulipudru olin jätnud ikka Vändra roaks ning Tallinnas tegelesin teiste maitsetega, kuni tänaseni.

Kõik sai alguse eelmisel nädalal ostetud ubadest, mis külmkapis koos kapsa ning suvikõrvitsaga oma aega ootasid ning meie pelmeene vitsutasime. Eile koristasin raamaturiiulit ning lehitsesin soetatud kokaraamatuid kuni pilk sattus Maru kokaraamatu leheküljele nr 70 ning jutule kuidas teha kollaseid aedube kukeseente ja suitsujuustuga. Täna tõi kallim Nõmme turult ube ning kukeseeni juba olemasolevatele seltsiks ning tundus, et nad väärivad kõrvale ema kartuliputru, mida juba pikemat aega ihaldan.

Panen endale ning soovi korral ka teie köögi jaoks kirja selle kuidas minu ema ilma tükkideta kartuliputru teeb (tükid kartulipudru sees on minu jaoks väga suur miinus).

Vaja läheb:

  • täpselt nii palju kui tahad kartuleid
  • mugulsibulat
  • küüslauku
  • piima
  • võid
  • soola

Koori kartulid, pista potti ja keeda pehmeks, kurna. Kuumuta pannil või, lisa sinna tükeldatud sibul ning prae võis klaasjaks siis on aeg sinna lisada piim.  Lase piimal soojaks minna ning sega kuid ära lase teda keema. Ära seda etappi vahele jäta, sest külm piim teeb pudru siniseks ning sinine pudru on taas selline mida süüa eriti ei taha ju. Piima kogust ma öelda ei oska, mul oli päris palju kartuleid ning piima läks umbes 3-4 dl, seda peab olema piisavalt, et oleks hea kartuleid vahtu lüüa.

Soe piim koos sibulaga lisa kartulitele ning tambi need pudrunuiaga pudruks, lisa soola, purustatud küüslauku ning pane miksrile otsa need samad otsad millega sa muna vahustad ning vurista seal potis kuni kartulitest on saanud mõnus “kreem”. Mmmm…

 

Aga nüüd ubade ja seente juurde.

  • 2 suurt peotäit kollaseid aedube
  • 400 g kukeseeni
  • võid
  • soola ja pipart
  • basiiliku- ja tüümianilehti
  • 100 g suitsujuustu
  • 1 dl vahukoort

Näpi ubadelt varreotsaga tipp ära, teine las jääda. Kukuta oad mulisevasse vette, puista peale soola ja keeda, kuni oad on peaaegu pehmed. Kurna ja jäta ootele.

Puhasta kukeseened. Kuumuta pann, sulata või ja lisa kukeseened: suuremad võid pooleks rebida, pisemad lase olla. Prae seeni, kuni need on kuldsed. Lisa oad, suitsujuustukuubikud, vahukoor ning maitsesta soola, pipra, basiiliku- ja tüümianilehtedega. Keeruta rooga pannil mõni hetk, et juust saaks hakata sulama.

Serveeri kohe :)

Võib olla oad ja seened ei vajagi enda kõrvale putru aga minu meelest on mõlemad üksteisele komplimendiks.

P.S kes on metsapõlgurid nagu mina siis nendele teadmiseks, et poes ja turul oli kukeseenekilo hinnavaheks 100 krooni.

Lisa kommentaar

