Skip to content

sushi nädal

04/06/2011
by

Selle nädala võin ametlikult sushi nädalaks nimetada. Olen nimetatud rooga, teinud suisa kaks korda ning nautinud ka ostetud roogasid. Ma olen varem sushit varem vaid rullinud, ise riisi keetmiseni pole veel jõudnud aga sel nädal ütlesin sõbrannale, et nüüd ma tulen sinu juurde ja palun mulle seda kunsti õpetada ja nii läkski.

Kasutasin Veski Mati sushiriisi. Poodides peab ikka väga teadlik olema, kui tahad natuke soodamalt hakkama saada. Neil on seal riiulid kus on igasugu sushi tegemise asju alates riisist, rullimismatist kuni sojakastmeni. Enamik asju leiab aga teistel riiulitelt odavamalt, seega Veski Mati oma otsi tavaliset riiside juurest!

Riisi tegemise jaoks on veel vaja riisiäädikat, soola ja sukurt. Oma koguse riisi peale (terve pakk Veski Mati riisi) panin ma kaalsi põhja umbes cm jagu äädikat, tl suhkurt ja pool tl soola.

Alustan riisi keetmisest. Minu jaoks on see veel tõeline keemia ning tean tegelikkuses, et ma ei jäli kõiki neid nõudeid, mida tegelikult tegema peab.

1. Pese ja poleeri riis kuni pesuvesi on kristallselge. Lase riisil vähemalt 15-30 minutit puhta KÜLMA vee sees seista.
NB! Poleerima – krudista riisi vee sees näppude vahel, kuid ettevaatust riisiterade purunemisega!

2. Nii peab tegema: sega maitseained kokku ja kuumuta (ära keeda), kuni suhkur lahustub.  Lase segul jahtuda. Mina kiiruse ja unustamise tõttu vaid segasin lusikaga kuni suhkur lahustus.

3. Pane riis keedupotti, vala peale keev vesi (umbes 1-2 cm rohkem kui riisi). Keeda riisi kõrgel temperatuuril paar minutit ja langeta pliidi temp keemisipiirini ning hoia sellel tasemel 15min. Lülita pliit välja. Siinkohal on abiks elektripliit, minu gaasi omaga ei saa nii head kuumusetaset hoida.
NB! Kaant ei tohi ära võtta.

4. Vala riis puidust madalasse  ja lisa maitseainesegu.Nii peab tegema: sega ühe käega riisi puust või plastikust pannilabidaga hakkivat liigutust tehes ja teise käega kuivata lehviku või muu sarnasega. 10min pärast on riis jahtunud. Reaalsuses asendas lehvikut värske tuuleõhk aknast ja segasin ja aeg.ajalt, mitte koguaeg.
NB! Kui kohe ei soovi kasutada pane rätik või pabertaskurätt riisikausile peale.

Järgmine etapp makide tegemisel on rullimine. (Kes ei tea siis kõik tüübid rullitud sushid on makid.) Selleks on vaja rullimise matti, nori lehti, maitse järgi täidist ning soja kastet. Sel nädalal olen makisid teinud juba kaks korda ning esimene kord oli valik rikkalikum, kui teisel: kuumsuitu lõhe, soolalõhe,wasabi,  avokaado, värske kurk, toorjuust, roheline salat, lumekrabi ja võib olla midagi veel. Seekord leppisin aga sellega mida kodus oli ehk värsket kurki asenda hapukurk, soolalõhe ei olnud ning avokaadot ka mitte. Aga see-eest ei koonerdanud wasabiga, selle jaapani mädarõikaga, mis liialdamisel pisara silmast voolama võtab.

Netis on palju õpetusi. Esimesel korral on nende lugemisest kindlasti palju kasu. Panen siia ühe video, kus õpetab sushit keerama.

Pildil on veel lahti lõikamata rullid külmkapis oma järge ootamas. Ühest pakist riisist sain mina koduselt lopergust rulli.

Sushit serveeri soja kastmega (ja see ei pea olema tassis, mul on lihtsalt väikeste kausside kriis), kõrvale paku marineeritud ingverit ja wasabit.

Ma olen sushit söönud juba alates neljapäevast ja ikka ei saa veel isu täis.

One Comment leave one →
  1. 12/10/2011 15:27

    aitähh hea õpetuse eest:) kindlasti teen järgi! tahaks kohe ühe sushi pildi pealt suhu pista:)

Lisa kommentaar

